King of Europe: skvelý deň na Hungaroringu

Piate kolo európskej série v driftovom šampionáte King of Europe sa konalo na maďarskom F1 okruhu Hungaroring. Piatok a sobota 3. až 4. augusta sa tak niesol v znamení viacerých podujatí, ktoré sa stretli pod jednou strechou: King of Europe, JapCar Fest (stretnutie japonských vozidiel) a Drag Race. Musím priznať, že som bol z tejto kombinácie mimoriadne uveličený… Skvelé autá, vynikajúce výkony, atraktívna lokalita, neuveriteľná zbierka JDM áut, krásne dievčatá.. jednoducho povedané: každý si prišiel na svoje.

V tomto článku sa budeme krátko venovať podujatiu King of Europe, ale máme pre vás pripravené aj vidéa, on boardy, fotogalériu z JapCar Festu a množstvo ďalšieho materiálu, ktorý postupne spracúvame a zverejníme ho postupne v priebehu týždňa, takže sa máte naozaj na čo tešiť.

Piatkové tréningy na KOE ukázali, že náš tím na čele s Robom Szolgom patrí k európskej špičke. S minimálnym rozpočtom dokázali naši chlapci pod hlavičkou Radical Performance Drift team pripraviť Robov ToySan tak, že v silnej konkurencii niekoľko sto-koňových áut si vydobyl na scéne mimoriadny rešpekt a uznanie. Samozrejme, obmedzené financie, fantómové závady a neustále dolaďovanie auta spôsobujú to, že už druhý krát sme boli svedkami špičkových jázd v tréningoch a kvalifikácii – avšak počas samotnej súťaže technické problémy opäť diskvalifikovali nášho zástupcu a znemožnili mu siahnuť na pódium pre víťazov. Počas piatkových tréningov sa totiž Robo stal absolútnym miláčikom domáceho publika: moderátor šalel, ľudia vrieskali, skákali a obhrýzali plot, ženy sa vyzliekali a konkurencia uznanlivo skladala pomyselný klobúk pred jazdami nášho driftéra. Robo ukázal na King of Europe, že s približne 300 koňovou AE86 poháňanou prepĺňaným motorom CA18DET od Nissanu sa naozaj dá spraviť diera do sveta.

Všetci sme mu nesmierne držali palce v sobotňajšej kvalifikácii, ale z určitých dôvodov auto v niektorých momentoch nešlo tak, ako počas piatkových jázd. Napriek tomu si Robo vyjazdil v kvalifikácii skvelé 11. miesto v ostrej konkurencii cca 42 jazdcov (prihlásených bolo rekordných 51). Ďalší Slovák, úspešný driftér Roman Kolesár, postúpil do Play off z druhej desiatky kvalifikovaných jazdcov. Bohužiaľ, obaja Slováci sa neprebojovali do osemfinále: Roman vypadol s Maďarom Adamom Kerényim a Roba vyradil Talian Monteverde. Verdikt rozhodcov v prípade battle Monteverde – Robo Szolga bol trochu rozporuplný a prísny, nakoľko podľa nášho názoru a videí (prinesieme v ďalšom článku) sa Monteverde v oboch jazdách vyrovnal, čo v hodnotiacom systéme tohto športu znamená automaticky výhru 10:0 v prospech súpera. Naše videozáznamy ukazujú, že Monteverde sa vyrovnal medzi prvou ľavotočivou a druhou pravotočivou zákrutou v oboch jazdách, napriek tomu však rozhodcovia (navyše vybavení GPS telemetriou) rozhodli o výsledkoch 5:5 a 7:3 v prospech talianskeho jazdca. Rozhodnutia sme sa snažili diskutovať priamo s vedením súťaže, do nášho stanu sa dostavilo aj viacero nahnevaných fanúšikov i konkurenčných jazdcov, ktorí sa tiež nestotožňovali s rozhodnutím poroty, ale výsledok sme nakoniec pokorne akceptovali a berieme to ako ďalšiu skvelú skúsenosť.

Celé podujatie hodnotíme veľmi pozitívne, nádych veľkej show, atraktívneho prostredia Hungaroringu a ďalších, mimoriadne zaujímavých sprievodných podujatí, spoločne s príjemnou podporou domáceho publika a moderátorov v nás zachovali dobrý dojem a chuť prísť aj na budúce. Ak si spojíte výlet na Hungaroring s prehliadkou mesta a dobrou večerou, určite sa vám podarí presvedčiť aj vaše krajšie polovičky.

 

Kategória: Events, Racing.
Tagy: , , , , .
Záložka: permalink.