Výsledky súťaží na ToyotaTeam zraze 2012

V tomto článku sa opäť vrátime k Toyota & Lexus zrazu 2012, ktorý sa konal v sobotu 9. júna 2012 v areáli Paddocku na Pezinskej babe. Venovať sa budeme vyhodnoteniu jednotlivých súťaží a ankiet, ktoré sme počas meetingu zorganizovali.

Najväčším ťahákom už tradične býva jazda zručnosti – autoslalom. Tento rok sme spravili zopár drobných zmien a snažili sme sa trať pripraviť čo najprehľadnejšie (šípky na asfalte, snehuliaky z pneumatík označujúce vnútornú stranu zákrut, nákres trate pre účastníkov slalomu, úvodná „zahrievacia“ jazda so „safety car“, digitálna časomiera), napriek tomu sa niektorí účastníci sťažovali na slabšie označenú trať. My však vieme, že každý správny slalomár, ktorý si poctivo prešiel trať pešo a za safety carom, žiadne problémy nemal a tí najlepší atakovali časy pod 40 sekúnd.

Víťazom slalomu sa stal Martin Novák na turbínovej Toyote Celica ST185 (2.0L 3SGTE), ktorý dosiahol čas 37.78s. Za ním o chlp zaostal Martin Baranec, tradičný slalomár a víťaz z roku 2011, ktorý na svojej čerstvo swapnutej Toyote MR2 SW20 (2.0L 3SGE 129kW) prešiel dráhu za 37.91s. O pol sekundy viac (38.40s) potreboval na tretie miesto Ján Segľa na Toyote Celica T23.

Zaujímavosťou slalomu bola aj účasť Toyoty FJ Cruiser (5.0L benzín) a obrovskej Toyoty Tundra V8, ktoré sa zúčastnili voľných, t.j. nemeraných, jázd. Prvej desiatke slalomárov dominovali benzínové 1.8ky a dvojlitre (5x Celica 5. a 7. generácie, 2x MR2 druhej generácie, 1x Corolla E12 T-Sport) a jedinými šikovnými lastovičkami slabších vozidiel boli Kirill Zajcev na špeciálnej slalomársko-okruhovej Corolle E11 s 1.6 litrovým atmosférickým motorom 4AGE (8. miesto) a Tomáš Rosa na malom, ale pekne drzom Starlete EP91 s 1.3 litrovým atmosférickým motorom 4EFE (10. miesto).

Vzhľadom na priemerný čas všetkých 30 vyhodnotených slalomárov, ktorý atakoval hranicu 44 sekúnd, sú dva ženské výkony v podaní Dominiky Kováčovej (Toyota Celica 4. generácie, ST162, 2.0L, čas 44.34s) a Magdy Rozehnalovej (Toyota Corolla 8. generácie, EE111, 1.3L, čas 46.12s) hodné rešpektu.

Druhou tradičnou a kľúčovou disciplínou je súťaž o Naj Auto zrazu, alebo Top Auto 2012. V hlasovaní, ktorého sa zúčastnilo takmer 40 účastníkov zrazu, sa rozdávali body od 5 (za 1. miesto) po 1 (5. miesto). V prvej desiatke dominovali opäť Toyoty Celica 7. generácie (T23), ktoré boli tento rok na zraze naozaj početné. Ozdobou zrazu bolo aj niekoľko starších modelov Toyota z polovice 80. rokov 20. storočia (2x Corolla GT AE86, Celica T16, Carina TA62), z ktorých nie všetky sú vo finálnom vyhodnotení. Za zmienku stojí aj krásne perleťová Corolla E11, závodná Corolla E11 s motorom 4AGE či kompresorové Corolly E12 T-Sport. Nedostatkom tejto ankety bol fakt, že nie každý vystavil svoje vozidlo s patrične nalepeným registračným číslom a nepravidelný príchod / odchod účastníkov zrazu. Mnohé pekné autá tak kvôli svojmu neskorému príjazdu alebo skorému odchodu z areálu nemali šancu zabodovať, a naopak, mnohí účastníci si nechávali hlasovanie až na poslednú chvíľu, keď už nebolo za koho hlasovať a podobne.

Pre prípadný budúci zraz by sme mohli zaviesť menšiu porotu, zloženú z dlhoročných a skúsených členov občianskeho združenia ToyotaTeam Slovakia, ktorá by spravila menší predvýber tých najzaujímavejších vozidiel, a tie by boli účastníkom zrazu zvlášť predstavené. Vieme si predstaviť, že aj moderovaná diskusia s majiteľmi takto zviditeľnených vozidiel by mohla byť veľmi zaujímavá, inšpiratívna a oživilo by to zraz ako taký. To si však vyžaduje úpravu koncepcie zrazu, priestorové zmeny (týkajúce sa súčasného areálu) a bolo by to organizačne náročnejšie. Myslíme si, že za tú námahu by to však stálo.

Víťazom súťaže o Naj Auto sa stal Ján Segľa so svojou Toyotou Celica 7. generácie. O 4 body zaostal tradičný  účastník tejto súťaže – Pepa Krček, ktorý aj tento rok získal „bednu“ so svojou pekne upravenou striebornou Toyotou MR2 druhej generácie. Na treťom mieste sa neoficiálne umiestnila naša biela AE86, ale vyhodnotený bol Patrik Maliňák na Toyote Celica 7. generácie, čím potvrdil dominanciu T23-ek na tohtoročnom zraze.

Na základe registračných formulárov účastníkov sme vedeli určiť aj najstaršie auto (služobne najstaršia bola však pravdepodobne zúbožená pezinská Corolla druhej generácie – pojazdný veterán zo 70. rokov bez zrazovej registrácie) podľa veku aj podľa počtu najazdených kilometrov. Nás teší, že naša „firemná“ NipponCars mašina tesne porazila Legonovu Corollu, mladšiu sestru – obe autá majú ďaleko cez 400 000 km. Za zmienku však stojí aj Previa z roku 2003, ktorá už má za sebou úctyhodných 308 000 kilometrov! Pre zaujímavosť: priemerný vek registrovaných vozidiel na zraze bol 15 rokov a priemerný nájazd kilometrov bol takmer 170 000.

Najstaršie autá zrazu podľa najazdených kilometrov:

Auto č. 88: Corolla GT AE86 / 1984 / 1.6 benzín / 449800 km (NipponCars)
Auto č. 28: Corolla E9 / 1987 / 1.3 benzín / 430000 km (Legon)
Auto č. 29: Previa  / 2003 / 2.0 diesel / 308200 km (Braňo)
Auto č. 09: Carina II  / 1989 / 2.0 benzín / 300000 km (Ján)
Auto č. 27: Carina TA62 / 1983 / 1.8 benzín / 270491 km (Tofak)
Auto č. 37: Celica T16 / 1988 / 2.0 benzín / 265830 km (Dominika)

Osobitnú popularitu má tradičná silová zrazová disciplína pod názvom Hod zotrvačníkom. Tento rok sa kvôli absencii zotrvačníka hádzalo podobne ťažkým predmetom – skalou z miestneho kameňolomu. Súťaže sa zúčastnilo približne 25 ľudí a detailné výsledky nájdete v galérii k tomuto článku.

Kategória: Events.
Tagy: , , , , .
Záložka: permalink.